סיכום שבועי - אורי אפשטיין 12.6.26

יש רגעים שבהם אנשים לא מחכים שיקראו להם. הם פשוט קמים והולכים. מסכמים את השבוע שהיה עם ראש המועצה


יש רגעים שבהם אנשים לא מחכים שיקראו להם.

הם פשוט קמים והולכים.

זה כנראה משהו שטבוע ב-DNA שלנו.

אנחנו עם שקם והולך. צועד קדימה.

מאברהם אבינו, עם הקריאה הגדולה לֶךְ־לְךָ, דרך החלוצים שעזבו עולם מוכר ובאו לבנות כאן בית, ועד אירועי 7 באוקטובר - תמיד היו כאן אנשים ששמעו קריאה שקטה מאוד. מן קול פנימי שאמר להם: עכשיו זה הזמן לקום וללכת. לקום ולעשות.

 

עכשיו זה הזמן.

השבוע זכיתי להשתתף בהשקת הספר ״עכשיו זה הזמן״ במועדון יחדיו. הספר הזה, בעיניי, הוא בשורה של ממש. לא פחות מכך.

הוא עוסק בבני הגיל השלישי שבחרו לעזוב את ביתם לאחר 7 באוקטובר. לעזוב שגרה ונוחות, ולהגיע לעוטף ברגע הקשה ביותר שלנו. לא כאורחים. לא כמבקרים. כאנשים שבאו להיות חלק. לעבוד, להתנדב, להחזיק, להדליק אור במקום שהיה צריך חיים - מטפורית, אבל גם פיזית, בבתים שלנו.

בספר מסופר גם על אבי מושינסקי, שגר אצלנו בבית.

עבורי, זה רגע מרגש במיוחד.

כשאדם נכנס לגור בבית שלך בכפר עזה בתקופה כזו, זה מבטא משהו עמוק מאוד. יש בזה ממד של שמירה פיזית על הבית, אבל זה לא כל הסיפור. הסיפור האמיתי הוא שהוא מדליק את הנר. את האור. את התקווה שהחיים כאן ממשיכים, וימשיכו.

השבוע, באירוע ההשקה, שיתפתי שאני מאמין בכל ליבי שאנחנו נמצאים בתקופה קריטית לעתיד שלנו כאן.

התקומה שלנו יכולה להתקיים בזכות דבר אחד. וזה לא כסף.

תקומה לא נבנית רק מתקציבים, מתוכניות וממבנים. היא נבנית מערבות הדדית. הערבות ההדדית היא המפתח לתקומה שלנו, והיא גם הערובה לשיקום החברה שלנו.

היא נבנית מאנשים שבאים בזמן הנכון, בצניעות, ברגישות, בלי רעש גדול ופשוט עושים.

בעיניי, הספר הזה הוא קריאת השכמה לכולנו, לחברה הישראלית שנמצאת אולי באחד הצמתים המורכבים בתולדותיה:

עכשיו זה הזמן.

עכשיו הזמן להיות כאן.

עכשיו הזמן לבנות.

עכשיו הזמן להחזיק את הבית.

עכשיו הזמן להאמין שהחיים חזקים מהשבר.

עכשיו זה הזמן פשוט ללכת.

לקחת אחריות על הבית ולצעוד קדימה.

הקריאה ללכת, לך־לך, היא לא רק קריאה לעזוב מקום.

זו קריאה לצאת מעצמנו. מהנוחות. מהעמידה מהצד.

זו קריאה לבחור בדרך, גם כשהיא לא פשוטה, ולהאמין שבכל צעד קדימה נבנה עוד חלק מהבית.

ועכשיו, כמו אז, זו הקריאה שלנו:

לך־לך.

קום. בוא. תהיה חלק.

כי הבית הזה לא נבנה לבד הוא נבנה מאנשים שבוחרים ללכת אליו.

....................

למקרה שפספסתם:

מה עשינו בישיבת המליאה האחרונה?

לסיכום: https://did.li/T5jba

 

הניוזלטר השני של החינוך ''בשבילי המצפן'' כבר כאן. קצר, מעניין, קצת מצחיק, ובעיקר מספר את הסיפור החינוכי שלנו.

_DSC6056.JPG

כנסו לקרוא: https://did.li/da4ZH