חינוך מבוסס מקום - שער הנגב

לצד תהליכי הלמידה המתקיימים בכיתות בכל מקצועות הלימוד, עולות שוב ושוב השאלות סביב המונחים: מקומיות, מנהיגות, בית, סביבה, למידה ומיומנויות למידה, חדשנות ויזמות, מה שבעיקר מחדד את השאלה כיצד ניתן להטמיע את המונחים הללו תוך כדי הלמידה הפרונטלית בכיתות הלימוד ובין כתלי בית הספר? ומעבר לכך, כיצד הלמידה מחוץ לכיתה במרחבים שונים ומגוונים כחלק  מהחממ"ה לחינוך מבוסס מקום, מצליחה מחד להמשיך את הרצף הלימודי בקרב הלומדת ומאידך מפתחת בקרבם "פעלנות יוזמת" כאשר הלומדת נמצאים במרכז, לוקחים אחריות, חוקרים, מתבוננים, מגלים, מפתחים סקרנות ובכך למעשה משפיעים ומטיבים עם הסביבה בה הם גדלים, חיים ומתפתחים.

הרצון לתת מענה למגוון השאלות ולדילמות סביב הדרך להפוך את תהליכי הלמידה למיטביים לא רק בתוך הכיתה, אלא בדגש על למידה מחוץ לכיתה ובדגש על הכרת הסביבה של הלומדת על היבטיה השונים והמגוונים, הוביל לשיתוף פעולה מעמיק במעגלים רחבים הכוללים את משרד החינוך, המועצה המקומית שער הנגב ואגף החינוך, צוותי ניהול ופיקוח, צוותי הוראה החל מגיל הגן ועד לתיכון, צוותי פיתוח ופדגוגיה, צוותי חינוך וייעוץ, כאשר מטרת העל היא כי התלמידים ישאפו לקדם נושאים קרובים לליבם ומצויים בקהילה, בסביבתם ויקבלו את הידע, הכלים והמיומנויות לעשות כך, להשפיע ולהטיב את הסביבה בה הם גדלים.

שיתוף פעולה זה יצר את החממ"ה( חינוך מבוסס מקום, השראה והזדמנות) שהיא תכנית לימודים שיצאה השנה, שנת תשפ"ד כפיילוט(כאמור לאחר עבודה מקדימה ויסודית). פיילוט  שיתקיים ב: עשרה גנים בוגרים בתחום המועצה, בשני בתי הספר היסודיים (שכבות ג' ו-ה') ובכיתה ח'- בתיכון שער הנגב. חשוב להבהיר זה אינו פרויקט, או סדרה של פרויקטים, אלא זוהי תכנית לימודים סדורה הן ברמה הלימודית והן ברמה הערכית, החברתית והרגשית. כל לומדת, כל הורה לתלמידה בפיילוט יבחין בה במערכת השעות האישית של הלומדים ובעיקר יחוש אותה דרך הרשמים, והפידבק של הלומדים. כאמור לצד העובדה שתכנית החממ"ה היא תכנית סדורה, היא גם תכנית קבועה, יציבה, המתקיימת במערכת השעות של כל לומדת  תחת הכותר "חממ"ה- חינוך מבוסס מקום. הלמידה בחממ"ה נעשית על ידי צוותים מיומנים ומוכשרים בתחום אותו הם מובילים.

חינוך מבוסס מקום- החממ"ה מאמין  כי בית הגידול (יישובי שער הנגב והסביבה) הם מודל למנהיגות מקומית והם החממ"ה הטובה ביותר להצמחת דור העתיד, להצמחת המנהיגות המקומית, להצמחת לומדת בכל שכבת גיל עם תחושת שייכות, זיקה למקום המגורים ולסביבת המגורים ועם רצון להעמיק לדעת, לגלות ולפתח תרבות וזהות מקומית ועיצוב פני העתיד של הנערים והנערות, להבין את חשיבות הקהילתיות ואף לפתח את הנושא.

 

המודל החינוכי ומוקדים

יוזמות חינוכיות

 

 

פיתוח מקצועי למובילי חינוך / הורים

 

 

גלריה

 

 

 

טבלת אנשי קשר - חינוך חברתי- בלתי פורמלי
שם תפקיד טלפון נייד מייל
הראל פלדר מנהלת 077-9802263 054-9732076 [email protected]